Bosnia and Herzegovina (BA)English (United Kingdom)
Raževo brašno
brasno-razi

RAŽEVO BRAŠNO

 

 

 

Sastav:

Brašno od raži*
*iz ekološke poljoprivrede OK certifikovano

 

Pepeo do 2,5%

Kiselinski stepen do 4

 

Rok upotrebe: 12 mjeseci

Zemlja porijekla Bosna i Hercegovina

Neto: 1kg

 

Informacije o proizvodu

RAŽ (Lat. Secale cereale, engl. rye).
Raž vjerojatno potječe iz Turske ili Afganistana, gdje još i danas raste u divljini. Raž je dugo vremena bila smatrana korovom i stočnom hranom. No, to je žitarica bogata mineralima, naročito kalijem, fosforom i magnezijam, te kao i ostale žitarice sadrži vitamine B kompleksa i vitamin E.

Raž je žitarica koja je najsličnija pšenici po izgledu i po strukturi. Jedino te dvije žitarice se mogu koristiti bez ikakve prerade, pošto nemaju vanjski zaštitni sloj - pljevu. Relativno je mala količina glutena u raži, tako da je hljeb koji se radi isključivo od raženog brašna veoma gust i tvrd, te ga treba kombinirati sa pšeničnim brašnom ili sa nekim drugim brašnom. Hljeb u kojem je uvršteno i raženo brašno ima izuzetan okus i miris, i veoma je tražen. Osim toga, ima manje škroba, pa ga i dijabetičari smiju koristiti.

Raževo brašno odlikuje se višim sadržajem kalcija, željeza te bjelančevinama veće prehrambene vrijednosti u odnosu na pšenično brašno. Hljeb od samog raženog brašna ima više vlage i duže zadržava svježinu, tamniji je, ima slabije razvijenu sredinu i nije šupljikav kao pšenični.

 

Hranjiva vrijednost:

Hranljive vrijednosti za 100g raževog brašna
Nutritional value per 100g of rye flour

Energetska vrijednost, Energy value, Brennwert

370 kcal
1550 KJ

Proteini, Protein, Eiweiß

12 g

Uglljikohidrati, Carbohydrate, Kohlenhydrate

71 g

Masti, Fats, Fett

2 g

 

Priprema jela od raževog brašna


S obzirom da raževo brašno sadrži manje glutena od pšeničnog, prilikom pripreme stvara s kvascem manje ugljičnog dioksida, pa se zbog toga i tijesto manje diže, a kruh je kompaktniji. Često se iz tog razloga raževom brašnu dodaje dio pšeničnog bijelog brašna.

Raževi hljeb se priprema uz dodatak kvasca, tople vode i dijela pšeničnog brašna. Tijesto se može pripremati i uz dodatak tamnog piva, začina poput kima i ružmarina te nasjeckane rajčice ili luka.
Ploške raženog hljeba, uz dodatak dimljenog lososa ili raznih salama te kiselih krastavaca, izvrsno će prijati uz različite sirne namaze. Stariji raženi hljeb možete narezati na kockice i pripremiti croûtone, koje možete koristiti kao dodatak nadjevima za teleća prsa, salatama, krem ili ragu juhama. Sušeni hljeb možete i samljeti i tako dobiti mrvice koje možete koristiti za paniranje gljiva, za premaz mesa u kombinaciji sa senfom i začinima ili kao dio nadjeva za pileća prsa.

Za promjenu, u pripremi tijesta za pizzu, palačinke ili kolače dio pšeničnog brašna zamijenite raževim te ih na taj način obogatite novim okusom i nutritivno vrjednijim jelom.